tisdag 3 juni 2014

Laxburgare


Sommarlov


Efter två fina år på Rimforsa är skolan slut.
Liljeholmen är en fantastiskt vacker plats
att få studera på. Jag delar lite bilder
från förra veckan. Kommer sakna både
klasskamrater och lärare, de lämnar alla
ett stort tomrum efter sig.
Spännande har det varit att bestämma över livet
och få göra något jag verkligen ville.
Nu tar jag sommarlov (nästan) och
laddar om batterierna och ser fram emot
en höst som jag inte vet så mycket om.
Och det känns bra! Mycket bra!

































Idag testade jag att göra laxburgare på
färsk lax. Med lite goda tillbehör blev
det en lyxlunch.
Jag finhackade laxen, ca 200 gr /person.
Blandade ner lite potatismjöl, salt och
vitpeppar. Stekte i smör ca 2,5 min/ sida.
Jag lade burgaren på en bädd av ruccola-
sallad. Serverade med citron, rödbetor och
kapris.
Snabbmat och enkelt!
Pröva!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar