torsdag 26 juni 2014

Parmesankex med lax

En mini bukett på vårt köksbord


Svarta lådan

Vissa dagar måste man lyfta på locket till
den "svarta lådan" man bär med sig
genom livet. Det hjälpte inte med en vacker
blommig hink idag. 
Axels gravsten behövde skuras med såpa
för att bli ren och fin. Det blev så nära och 
påtagligt, inte något man trodde man skulle
behöva göra i livet. Skura sin sons gravsten!
Smärtan som drabbade mig så hårt var inte
så mycket dåtid och minnen utan
allt som vi missar just nu! Tankarna kom att det
hade varit så roligt att se honom spela fotboll
med Zebbe igår, att vi borde ta båten och åka
lite vattenskidor eller bara åka ut och fiska, att
Selma bara skulle få krama och älska honom.
LIVET ÄR INTE RÄTTVIST.
Samma dag passade jag på att tigga till mig
lite förmiddagskaffe hos min väninna.
Alla dagar, dag som natt lever hon med sin man
som fått en stroke och har fått fullständig afasi
samt förlamad i halva sin kropp.
LIVET ÄR INTE RÄTTVIST!
Tillsammans över vår kaffekopp kom vi ändå
fram till en bra summering av vår dag:
Livet är inte rättvist men Gud är god. 
Ja, så sa vi och så njöt vi av sommarsolen och
gott kaffe och svenska jordgubbar!









































I midsommarhelgen bjöd jag på dessa goda
parmesankex som fanns i Elle Mat & Vin
nr 3.
De var enkla att göra och fantastiskt goda.
Jag har gjort olika typer av parmesankex
genom åren men dessa var lite extra med
laxen och färskosten.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar